Sunday, February 16, 2020

Bana Soracak Olursanız

Her gün yeni bir şeyi merak edip her gün yeni bir şey öğrenirken belli ki bu sayfaya daha çok şey eklerim ben.

Aile dizimi çalışmasını yıllar önce bu işin kurucusu Bert Hellinger'den eğitimli Mehmet Zararsızoğlu ile yapmıştım. Feride Gürsoy da Mehmet beyin öğrencilerinden. 

Aile büyüklerimizden bize taşınan travmaların etkilerinin farkına varmamıza yönelik bir çalışma. Şartlar gereği Zoom üzerinden yapacağımız seansı dört gözle bekliyorum. Aile genogram'ımı hazırladım bile. Anne tarafından iki kol, baba tarafından iki kol, bayağı çalışılacak konum var.

Genogram şöyle bir şey:

Ailede yaşanmış bütün önemli olayları bu tabloya kaydediyorsunuz. Göçler, iflaslar, çocuk ölümleri, düşükler, kürtajlar, boşanmalar, hastalıklar, doğumda yaşanan aksilikler, anneden ayrı kalışlar... Her türlü travma oluşturabilecek konu. Sonra da üzerinde çalışıyorsunuz. 

"Dizim çalışmaları, holistik danışmanlık, sağlıklı beslenme," gibi konular ilginizi çekiyorsa bir göz atın isterseniz. 

Feride Gürsoy


Geçen zaman içinde ben Feride'den önce bireysel dizim seansımı aldım. Öyle çok konuda farkındalık oluştu ki anlatmaya kelimeler yetmez. Hangi ifadelerimin aslında benim olmadığını, bazen anneannemin bazen babaannemin hislerini yansıttığımı öğrenmek bile hem şaşırtıcı hem de fazlasıyla ufuk açıcıydı.

Hızımı alamayıp sonra 7 hafta süren bir Atalarımızdan Gelen Şifa çalışmasına da katıldım. Haftanın bir akşamı 170 kişi Zoom üzerinden. İçerik zaten çok özeldi. Katılımcılar da, asistanlar da, Feride de enerjisi çok güzel insanlardı. Yıllar sonra bugünler aklıma geldiğinde, eminim önce bu güzel enerjiyi hatırlayacağım. Dün akşam son toplantımızda hepimizin adına birer ağaç dikildiğini öğrenmem bile ne kadar doğru yerde olduğumu tekrar teyit etti. 

Hepinizin karşısına hep enerjisi güzel insanlar çıkmasını diliyorum. Şükürler olsun ki bana öyle oluyor.  (Olmayanlar bir sebep bulup kaçıyorlar; hiç ellemeyelim.)

No comments:

Post a Comment

Güncel Çalışmalar & Sürprizler

Bioritm Beauty Institute ile birlikte, onların harika ev sahipliğinde keyifli bir tanıtım toplantısı yaptık. 36 yıllık geçmişi olan Bioritm&...