Thursday, November 5, 2020

Tariflerim

İlgimi çeken şeyi kim nerede öğretiyorsa, onu bulur öğrenirim. Yemek konusunda da durum aynı. Hiçbiri anneannemden öğrendiğim aşure kadar kıymetli olmasa da, Mutfak Sanatları Akademisi MSA'dan öğrendiğim Foccacia, Cordon Bleu'den öğrendiğim Macaron, Eataly'nin peynir ustaları Cosimo ve Tahsin'den öğrendiğim Mozzarella (bunu çift dikiş yaptım) gibi İBB'nin kurs merkezi İSMEK'te öğrendiğim yufka açıp su böreği yapma işi de çok hoşuma gitmişti. Yıllardır merak ederdim. O kadar da zor değilmiş. 

Yufka Açarken


Eğitimlerden aldığım tarifleri paylaşmam ayıp olacağı için, size bir iki Youtube linki vereyim.

Çikolatalı Macaron


Benim kullandığım ölçü:

90 gr toz badem
15 gr kakao
150 gr pudra şeker
75 gr yumurta beyazı
35 gr şeker

İçi için:
150 ml sıvı krema
150 gr kuvertür çikolata
(Örnek:Nestle Altın Marka veya Kahve Dünyası)

Temel Foccacia


Üzerine kuru domatesten biberiyeye ne isterseniz ekleyebilirsiniz:

Foccacia


Benim kullandığım ölçü:

500 gr un
350 ml su
35 gr yaş maya
10 gr tuz
20 gr zeytinyağı

Üzeri için:

35 gr kuru domates
90 gr dilimlenmiş zeytin
10 gr taze kekik
5 gr biberiye
20 gr zeytinyağı
5 gr kaya tuzu


Mozzarella


İtalyan Ustadan Mozzarella


Ara sıra başka tarifler de seçerim sizin için. İlgileniyorsanız takipte kalın.


No comments:

Post a Comment

Güncel Çalışmalar & Sürprizler

Bioritm Beauty Institute ile birlikte, onların harika ev sahipliğinde keyifli bir tanıtım toplantısı yaptık. 36 yıllık geçmişi olan Bioritm&...